Spic en span
- Geschreven door: webmaster
De Salland-junioren hebben afgelopen zaterdag de handen uit de mouwen gestoken. Een flink aantal boten is schoongemaakt en weer voorzien van ringetjes en andere onderdelen die bleken te missen. Ook zijn de botenloodsen geveegd.
Nieuwe bouten en moeren voor C-4'en
- Geschreven door: materiaalcommissie
De riggers van de Hardenberg 1, Hardenberg 2 en de Gramsbergen zijn voorzien van nieuwe boutjes, plaatjes en moeren, alles in roestvrijstaal. Hierbij zijn de verroeste slotbouten vervangen door rvs-inbusbouten. Bij het op/af-riggeren heb je daarom voortaan, naast een M10-sleutel, óók een inbussleutel M4 nodig. In iedere boot is bij de stuurplaats een plastic pot met schroefdeksel gemonteerd, waarin een drietal inbussleutels en reservemoertjes en plaatjes zitten. Vóór transport op de botenwagen, de deksels s.v.p. zekeren met (duct)tape.
Toegevoegd aan my-fleet: Hardenberg I
- Geschreven door: materiaalcommissie
Om voldoende C-materiaal te hebben bij evenementen is enige tijd geleden de Hardenberg I van zolder gehaald. Na een opknapbeurt bleek de boot goed te voldoen dus hij is nu ook toegevoegd aan my-fleet.
Toegevoegd aan my-fleet: Spijkerboor
- Geschreven door: Materiaalcommissie
Sinds kort is Salland in het bezit van een tweede vier met: de Spijkerboor. Deze fraaie houten boot is een mooie aanvulling op de vloot. De materiaalcommissie beveelt aan om de Spijkerboor te gebruiken tijdens trainingen zodat de Wellebeek gespaard kan worden voor wedstrijden. Permissie voor Spijkerboor: boord-1 voor de roeiers en stuur-1 voor de stuur.
Houtspecialist naar heupspecialist
- Geschreven door: materiaalcommissie
Onze specialist in houtreparaties is weer met een mooi project bezig. Op de foto is de constructie te zien die Ronald gemaakt heeft voor de reparatie van een scheur in de Schumi. Op dit moment is Ronald zelf even uit de running om 'in reparatie' te gaan, hij krijgt een nieuwe heup. We wensen Ronald sterkte en een voorspoedig herstel! Zaterdag kan een beterschapskaart voor Ronald getekend worden in de kantine.
De winterschilders
- Geschreven door: materiaalcommissie
Kijk ze er mooi bijliggen: dit zijn slechts een paar van de riemen die geschilderd zijn. Met hulp van velen (de vaste klusploeg, hulpvaardige jeugdleden en vrijwilligers van de seniorleden) zijn alle kunststofbladen voorzien van een frisse laag witte verf en een zwarte Sallandrand. Heel veel dank aan alle vrijwilligers! Nu maar wachten tot we weer kunnen roeien.
Foto's
Dubbeltwee Duo Volente toegevoegd aan afschrijfboek
- Geschreven door: materiaalcommissie
Aan het afschrijfboek is een nieuwe boot toegevoegd, de Duo Volente. Het is een dubbeltwee voor roeiers met een gemiddeld gewicht van 75 tot 95 kilo. Het benodigde diploma voor deze boot is scull-2. Voorlopig worden voor deze boot de riemen van de Pegasus gebruikt. Schrijf je de Duo Volente af, laat je roeipartner dan de Pegasus afschrijven zodat de Pegasusroeiers niet mis grijpen.
De Haandrik ontplofkipt
- Geschreven door: webmaster
Henk en Helmer hebben de Haandrik van plofkipslachtoffer weer omgetoverd tot een boot met topslidings. Het was nog een hele klus want ook alle bouten van de slidings moesten vervangen worden. Vriendelijk verzoek: wees lief voor de boot. Dus: rustig gaan zitten en je beenspieren gebruiken om je gewicht tegen te houden. Wat de slidings ook een langer leven geeft: stamp voor het instappen even met je schoenen op het vlot om het overtollige zand te verwijderen en haal na het roeien een keer een doekje over de slidings. Op een lang leven!
Opruiming
- Geschreven door: materiaalcommissie
Het is een herkenbaar dilemma dat in vele huishoudens en ook bij verenigingen af en toe voorkomt: soms moet je afscheid nemen van spullen om ruimte te maken voor andere zaken. En dan krijg je discussies als "ja maar het is nog zo mooi" en "maar we gebruiken het niet" en "maar toch ligt het in de weg". En in het geval van houten boten "ja maar het is zo'n mooie boot". Enfin, uiteindelijk is afgelopen zaterdag begonnen met het ontmantelen en afvoeren van